Wyjątkowa grupa przedszkolna:

jak ją tworzyć?

Autor:
Beata Matusiak
Wydawca:
Wydawnictwo Sensor (2021)
ISBN:
978-83-956096-3-3
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Jak tworzyć wyjątkową grupę nawet wtedy, gdy pojawiają się kłopoty? Jak sprawić, by wszyscy czuli się w niej dobre i brali odpowiedzialność za to, co się w niej dzieje? Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami i tworzyć pozytywne relacje z nimi i ich rodzicami? Autorka książki pokazuje, jak za pomocą między innymi zabawy, ruchu, piosenki i bajek terapeutycznych kształtować dobrze funkcjonującą grupę przedszkolną. Bazą do nauki życia jest dla niej odnoszenie się do codzienności i umiejętności wykorzystania jej w toku zajęć. Ważną rolę odgrywa tu świadomy i odpowiedzialny dorosły, który poprzez swoje zachowanie staje się autentycznym przykładem dla dziecka i w sposób empatyczny wyznacza granice, dając wychowankom poczucie bezpieczeństwa i akceptacji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo