Dookoła przedszkola
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Dekodowanie konstrukcji słowotwórczych przez dzieci w wieku przedszkolnym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na tle normy rozwojowej Szurek, Mateusz
Zajęcia twórcze w przedszkolu Noras, Grzegorz
Stary niedźwiedź i inne przeboje Zając, Jerzy
Wyjątkowa grupa przedszkolna Matusiak, Beata
STEAM-owe przedszkole Plebańska, Marlena Szyller, Aleksandra
Przedszkole w sytuacji trudnej Szurowska, Beata
2.
Multimedialne przedszkole Rogozińska, Katarzyna Winiarczyk, Anna
Funkcjonowanie społeczne Kołodziej, Lidia Zgondek, Elżbieta
Świetlicowe zajęcia Bleja-Sosna, Barbara
Pierwsze kroki w przedszkolu Bielak, Elżbieta
Rodzice w przedszkolu Czerwińska-Klemke, Elżbieta
Aktywna edukacja w przedszkolu i szkole Krauze-Sikorska, Hanna Kuszak, Kinga
Artysta w przedszkolu i szkole Michalski, Ute Michalski, Tilman
3.
Scenariusze teatrzyków dla przedszkoli Kaliska, Zofia
Edukacja ekologiczna w przedszkolu Parczewska, Teresa
Jak kochać dziecko? Janiszewska, Bożena
Agresja w przedszkolu Haug-Schnabel, Gabriele
Między przedszkolem a szkołą Waloszek, Danuta
Metoda Montessori w przedszkolu i szkole Guz, Sabina
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku Celuch, Małgorzata
4.
Przedszkolak Bień, Jolanta Gładowicz-Bojarska, Agata
Górska, Wioletta
Kosiecka-Nowak, Marta
Skoczek, Anna
Sowa, Alicja
Sypka, Małgorzata
Szczepanek, Agnieszka
Uran, Aleksandra
Urbańska, Agnieszka
Wicher, Stella
Wronka, Marta
Moje przedszkole Stankiewicz-Gawrysiak, Barbara
Rozśpiewane przedszkole Smoczyńska-Nachtman, Urszula
Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji Ogrodzka-Mazur, Ewa Szuścik, Urszula
Minczanowska, Aleksandra
Gimnastyka przedszkolaka Owczarek, Sławomir
Przedszkole z pomysłem Janus, Ewa
Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli Aquilar, Marcela
Rozwój dziecka w przedszkolu Sikorska, Iwona
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo