Dookoła przedszkola
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli Aquilar, Marcela
2 Pierwsze kroki w przedszkolu Bielak, Elżbieta
4 Przedszkolak Bień, Jolanta Gładowicz-Bojarska, Agata
Górska, Wioletta
Kosiecka-Nowak, Marta
Skoczek, Anna
Sowa, Alicja
Sypka, Małgorzata
Szczepanek, Agnieszka
Uran, Aleksandra
Urbańska, Agnieszka
Wicher, Stella
Wronka, Marta
2 Świetlicowe zajęcia Bleja-Sosna, Barbara
3 Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku Celuch, Małgorzata
2 Rodzice w przedszkolu Czerwińska-Klemke, Elżbieta
3 Metoda Montessori w przedszkolu i szkole Guz, Sabina
3 Agresja w przedszkolu Haug-Schnabel, Gabriele
3 Jak kochać dziecko? Janiszewska, Bożena
4 Przedszkole z pomysłem Janus, Ewa
3 Scenariusze teatrzyków dla przedszkoli Kaliska, Zofia
2 Funkcjonowanie społeczne Kołodziej, Lidia Zgondek, Elżbieta
2 Aktywna edukacja w przedszkolu i szkole Krauze-Sikorska, Hanna Kuszak, Kinga
1 Wyjątkowa grupa przedszkolna Matusiak, Beata
2 Artysta w przedszkolu i szkole Michalski, Ute Michalski, Tilman
1 Zajęcia twórcze w przedszkolu Noras, Grzegorz
4 Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji Ogrodzka-Mazur, Ewa Szuścik, Urszula
Minczanowska, Aleksandra
4 Gimnastyka przedszkolaka Owczarek, Sławomir
3 Edukacja ekologiczna w przedszkolu Parczewska, Teresa
1 STEAM-owe przedszkole Plebańska, Marlena Szyller, Aleksandra
2 Multimedialne przedszkole Rogozińska, Katarzyna Winiarczyk, Anna
4 Rozwój dziecka w przedszkolu Sikorska, Iwona
4 Rozśpiewane przedszkole Smoczyńska-Nachtman, Urszula
4 Moje przedszkole Stankiewicz-Gawrysiak, Barbara
1 Dekodowanie konstrukcji słowotwórczych przez dzieci w wieku przedszkolnym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na tle normy rozwojowej Szurek, Mateusz
1 Przedszkole w sytuacji trudnej Szurowska, Beata
3 Między przedszkolem a szkołą Waloszek, Danuta
1 Stary niedźwiedź i inne przeboje Zając, Jerzy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo