Autyzm, ADHD, kształcenie specjalne
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 100 pomysłów jak lepiej radzić sobie z ADHD Lussier, Francine
2 ADHD Barkley, Russell A.
3 Atypowy Wharmby, Pete
1 Autyzm Kaufman, Raun Kahlil
1 Autyzm Parikh, Puja Trivedi
2 Budowanie komunikacji i samodzielności u dzieci w spektrum autyzmu Field, Elizabeth Ives
3 Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu Berger, Dorita S.
1 Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem Notbohm, Ellen
2 Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Wawrzyniak, Sonia
3 Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Wawrzyniak, Sonia
2 Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera Painter, Kim Kiker
1 Książka o człowieku w spektrum autyzmu Janiak, Jerzy Janiak, Weronika
3 Kuferek Marcelka Mrówczyńska-Haładaj, Kamila
1 Menu umiejętności społecznych i życiowych Barber-Wada, Karra
1 Miłość z ADHD Robertson, Anita
1 Nareszcie skoncentrowani Greenblatt, James Gottlieb, Bill
3 Niezbędnik pedagoga specjalnego Zając, Paulina
2 Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie ! Wilde, Kate
3 Trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera z trudnościami w komunikacji i kontaktach społecznych Baker, Jed Myles, Brenda Smith
2 W stronę samodzielności Pontis, Marco
2 Zrozumieć ADHD Green, Christopher Chee, Kit
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo