Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych
2 Pomiędzy tolerancją a dyskryminacją Balsamska, Joanna
2 Wpływ aerobiku na poprawę funkcjonowania psychospołecznego studentek Błaszczak, Agnieszka
2 System instytucji Unii Europejskiej Cała-Wacinkiewicz, Ewelina
1 Zarządzanie talentami i planowanie ścieżek karier Cannon, James McGee, Rita
1 Starzenie się społeczeństwa polskiego Ciura, Grzegorz Zgliczyński, Wojciech
1 Nad Wartą i wśród lasów Czarnuch, Zbigniew
2 Współpraca z rodzicami w szkole Garstka, Tomasz Jaroszek, Kinga
Kiełczewska, Anna Katarzyna
Węgorska, Gracjana
Wieczorek, Ewa
Żmijska, Hanna
Żmijski, Janusz
2 Współpraca z rodzicami w szkole Garstka, Tomasz Jaroszek, Kinga
Kiełczewska, Anna Katarzyna
Węgorska, Gracjana
Wieczorek, Ewa
Żmijska, Hanna
Żmijski, Janusz
2 Słownik biograficzny nauczycieli Wielkopolski Wschodniej Gołdyn, Piotr
2 650 wydarzeń na 650-lecie Koła Jaśkowski, Ewaryst Kasperkiewicz, Kazimierz
Kaszyński, Mariusz
Nuszkiewicz, Tomasz
Witkowski, Krzysztof
2 Awans zawodowy Kielar, Barbara Gandziarska, Krystyna
2 Bursztyn Kosmowska-Ceranowicz, Barbara
2 Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim Kutek-Słabek, Katarzyna
1 Konin na starych pocztówkach Szubert, Marcin Kamińska, Agata
1 Wychować dobrego człowieka Urbaniak, Andrzej
1 Wychować dobrego człowieka Urbaniak, Andrzej
1 Ojcowie obecni - dzieci szczęśliwe Vanni, Antonello
1 Proces karny Waltoś, Stanisław
1 Józef Piłsudski 1867-1935 Wójcik, Zbigniew
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo