Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wychować dobrego człowieka Urbaniak, Andrzej
Józef Piłsudski 1867-1935 Wójcik, Zbigniew
Ojcowie obecni - dzieci szczęśliwe Vanni, Antonello
Proces karny Waltoś, Stanisław
Wychować dobrego człowieka Urbaniak, Andrzej
Konin na starych pocztówkach Szubert, Marcin Kamińska, Agata
Nad Wartą i wśród lasów Czarnuch, Zbigniew
Zarządzanie talentami i planowanie ścieżek karier Cannon, James McGee, Rita
Starzenie się społeczeństwa polskiego Ciura, Grzegorz Zgliczyński, Wojciech
2.
650 wydarzeń na 650-lecie Koła Jaśkowski, Ewaryst Kasperkiewicz, Kazimierz
Kaszyński, Mariusz
Nuszkiewicz, Tomasz
Witkowski, Krzysztof
Bursztyn Kosmowska-Ceranowicz, Barbara
Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych
Współpraca z rodzicami w szkole Garstka, Tomasz Jaroszek, Kinga
Kiełczewska, Anna Katarzyna
Węgorska, Gracjana
Wieczorek, Ewa
Żmijska, Hanna
Żmijski, Janusz
Wpływ aerobiku na poprawę funkcjonowania psychospołecznego studentek Błaszczak, Agnieszka
Słownik biograficzny nauczycieli Wielkopolski Wschodniej Gołdyn, Piotr
System instytucji Unii Europejskiej Cała-Wacinkiewicz, Ewelina
Awans zawodowy Kielar, Barbara Gandziarska, Krystyna
Współpraca z rodzicami w szkole Garstka, Tomasz Jaroszek, Kinga
Kiełczewska, Anna Katarzyna
Węgorska, Gracjana
Wieczorek, Ewa
Żmijska, Hanna
Żmijski, Janusz
Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim Kutek-Słabek, Katarzyna
Pomiędzy tolerancją a dyskryminacją Balsamska, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo