Ekspozycja 2013-2014
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Alchemik Coelho, Paulo
3 Brdów w dobie powstania styczniowego Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Brdowskiej
2 Cyfrowa Szkoła Ośrodek Rozwoju Edukacji
3 Doskonalenie procesu zarządzania organizacjami Nowacki, Włodzimierz
1 Dzieci jak niebo Bergmann, Wolfgang
1 Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym Wiącek, Renata
1 Finanse publiczne Bojkowski, Tomasz
1 Gespinste Jurecki, Krzysztof
3 Grammar and Glamour of Cooperation Wróbel, Szymon
1 Innowacyjne narzędzia i metody w poradnictwie i doradztwie kariery Bogdańska, Paulina
2 Interdyscyplinarny program nauczania blokowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Bednarek, Zdzisław
1 Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej? Gołębiowski, Krzysztof Kamiński, Mariusz
Rochowicz, Krzysztof
Sobczuk, Bogdan
1 Karta indywidualnych potrzeb ucznia Naprawa, Renata
2 Kinezjologia edukacyjna Dzionek, Elżbieta
3 Kodeks pracy Jaworski, Leszek Jackiewicz, Anita
2 Kompleksowy program aktywizacji osób starszych 50+ Szmidt, Czesław
2 Komunikowanie na poziomie samorządu terytorialnego Nitschke, Bernadetta Glinka, Kamil
1 Monidło Piątek, Jerzy
1 Najdawniejsze dzieje Koła Gorczyca, Krzysztof Witkowski, Krzysztof
Kulecki, Michał
2 Nowe formy wspomagania szkół Kocurek, Maciej
1 Od edukacji sportowej do olimpijskiej Błajet, Piotr
2 Osoby niepełnosprawne na wagę konwencji ONZ Piasecki, Marek
2 Partnerstwa pomiędzy realizatorami usług rynku pracy Naldini, Andrea
2 Pedagogika rodziny - in statu nascendi czy uznana subdyscyplina? Ładyżyński, Andrzej
2 Perspektywy wielkopolskiego handlu Wielkopolskie Obserwatorium Rynku Pracy Wojewódzki Urząd Pracy
2 Portret 2012 Chojnacki, Piotr
3 Przestrzenie badań edukacyjnych - egzemplifikacje Górniewicz, Józef
3 Skuteczna pomoc w rozwiązywaniu problemów dzieci i młodzieży Banaszkiewicz-Zygmunt, Edyta
3 Strategie Queer Kłosowska, Monika Drozdowski, Mariusz
Stasińska, Agata
3 Wizyty edukacyjne w Państwowym w Muzeum na Majdanku Kranz, Tomasz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo