Ekspozycja 2013-2014
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Alchemik Coelho, Paulo
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym Wiącek, Renata
Dzieci jak niebo Bergmann, Wolfgang
Od edukacji sportowej do olimpijskiej Błajet, Piotr
Gespinste Jurecki, Krzysztof
Innowacyjne narzędzia i metody w poradnictwie i doradztwie kariery Bogdańska, Paulina
Karta indywidualnych potrzeb ucznia Naprawa, Renata
Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej? Gołębiowski, Krzysztof Kamiński, Mariusz
Rochowicz, Krzysztof
Sobczuk, Bogdan
Finanse publiczne Bojkowski, Tomasz
Najdawniejsze dzieje Koła Gorczyca, Krzysztof Witkowski, Krzysztof
Kulecki, Michał
Monidło Piątek, Jerzy
2.
Kinezjologia edukacyjna Dzionek, Elżbieta
Kompleksowy program aktywizacji osób starszych 50+ Szmidt, Czesław
Komunikowanie na poziomie samorządu terytorialnego Nitschke, Bernadetta Glinka, Kamil
Interdyscyplinarny program nauczania blokowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Bednarek, Zdzisław
Portret 2012 Chojnacki, Piotr
Pedagogika rodziny - in statu nascendi czy uznana subdyscyplina? Ładyżyński, Andrzej
Partnerstwa pomiędzy realizatorami usług rynku pracy Naldini, Andrea
Osoby niepełnosprawne na wagę konwencji ONZ Piasecki, Marek
Perspektywy wielkopolskiego handlu Wielkopolskie Obserwatorium Rynku Pracy Wojewódzki Urząd Pracy
Nowe formy wspomagania szkół Kocurek, Maciej
Cyfrowa Szkoła Ośrodek Rozwoju Edukacji
3.
Przestrzenie badań edukacyjnych - egzemplifikacje Górniewicz, Józef
Skuteczna pomoc w rozwiązywaniu problemów dzieci i młodzieży Banaszkiewicz-Zygmunt, Edyta
Strategie Queer Kłosowska, Monika Drozdowski, Mariusz
Stasińska, Agata
Wizyty edukacyjne w Państwowym w Muzeum na Majdanku Kranz, Tomasz
Brdów w dobie powstania styczniowego Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Brdowskiej
Grammar and Glamour of Cooperation Wróbel, Szymon
Kodeks pracy Jaworski, Leszek Jackiewicz, Anita
Doskonalenie procesu zarządzania organizacjami Nowacki, Włodzimierz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo