Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Najczęstsze zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży Łoskot, Małgorzata
Nowy model ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży Łoskot, Małgorzata
Nowy model ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży Łoskot, Małgorzata
"Przyjaciele Zippiego" Stępniak, Katarzyna
2.
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży Pulcyn, Tadeusz
Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym Jopkiewicz, Andrzej Schejbal, Jan
Promocja zdrowia psychicznego w europejskiej sieci szkół promujących zdrowie Weare, Katherine Gray, Gay
Wspieranie zdrowia psychicznego dziecka Sikorska, Iwona Miklewska, Agnieszka
Krzywdzenie dziecka a zaburzenia neurologiczne i zdrowie psychiczne Fundacja Dzieci Niczyje
3.
Wspieranie zdrowia psychicznego dziecka
Psychotropowe dzieciństwa Mills, China
Dziecko u progu szkoły Wiatrowska, Leokadia Dmochowska, Halina
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży Rowiński, Tomasz Pulcyn, Tadeusz
Dziecko w wieku przedszkolnym. Rozwój fizyczny. Rozwój psychiczny i wychowanie. Racjonalna opieka domo wa i czuwanie nad zdrowiem dziecka. Żywienie
4.
Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży Rowiński, Tomasz Pulcyn, Tadeusz
Zdrowie psychiczne warunkiem właściwego funkcjonowania dziecka Nowak, Elżbieta
Stan zdrowia psychicznego rodziców a głuchota dziecka Kobosko, Joanna
Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym Jopkiewicz, Andrzej Schejbal, Jan
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo