Stan wojenny w Polsce
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Stan wojenny Biuro Edukacji Publicznej w Rzeszowie Biuro Wystaw Artystycznych
Galeria Miasta
1 Stan wojenny w Polsce Chudzik, Wanda
1 Stan wojenny Dębska, Agnieszka
1 Stan wojenny w Polsce 1981-1983 Dudek, Antoni
2 Stan wojenny po trzydziestu latach Górski Antoni
3 Stan wojenny w Wielkopolsce Jankowiak, Stanisław Miłosz, Jan
2 Stan wojenny 1861 Łysiak Tomasz
2 Stan wojenny Majchrzak, Grzegorz
3 Wojna polsko-jaruzelska Paczkowski, Andrzej
2 Stan wojenny Piekarska, Anna
3 Stan wojenny Piekarska, Anna
2 Stan wojenny - pierwsze dni Polak, Wojciech
1 Stan wojenny w Polsce Prusak, Feliks
1 Stan wojenny Stan
3 Stan wojenny Szafruga Kinga
2 Stan wojenny Wałęsa, Lech
3 Stan wojenny Ziernik, Przemysław Łuczak, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo