Stan wojenny w Polsce
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Stan wojenny w Polsce Chudzik, Wanda
Stan wojenny Dębska, Agnieszka
Stan wojenny Biuro Edukacji Publicznej w Rzeszowie Biuro Wystaw Artystycznych
Galeria Miasta
Stan wojenny w Polsce 1981-1983 Dudek, Antoni
Stan wojenny w Polsce Prusak, Feliks
Stan wojenny Stan
2.
Stan wojenny Piekarska, Anna
Stan wojenny Majchrzak, Grzegorz
Stan wojenny po trzydziestu latach Górski Antoni
Stan wojenny 1861 Łysiak Tomasz
Stan wojenny Wałęsa, Lech
Stan wojenny - pierwsze dni Polak, Wojciech
3.
Stan wojenny Szafruga Kinga
Stan wojenny w Wielkopolsce Jankowiak, Stanisław Miłosz, Jan
Stan wojenny Piekarska, Anna
Stan wojenny Ziernik, Przemysław Łuczak, Agnieszka
Wojna polsko-jaruzelska Paczkowski, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo