Prawa człowieka
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Prawa człowieka Bieniasz, Dorota Matejczuk, Grzegorz
Szczeblewska, Hanna
Zima-Parjaszewska, Monika
1 Prawa człowieka Bieńkowska, Daria Kozłowski, Ryszard
1 Prawa człowieka Brzozowski, Wojciech Krzywoń, Adam
Wiącek, Marcin
1 Prawa człowieka Freeman, Michael
3 Suwerenność i prawa człowieka Geremek, Bronisław
1 Prawa człowieka Grzymkowska, Maja
2 Prawa człowieka Jasionek, Stanisław
3 Prawa człowieka Jasudowicz, Tadeusz Gronowska, Bożena
Mik, Cezary
3 Prawa człowieka Lubelskie Towarzystwo Naukowe
2 Prawa człowieka w Polsce Łopatka, Adam
2 Prawa człowieka Mróz, Agnieszka
3 Prawa człowieka Nowicki, Marek Antoni
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo