Prawa człowieka
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Prawa człowieka Grzymkowska, Maja
Prawa człowieka Freeman, Michael
Prawa człowieka Bieńkowska, Daria Kozłowski, Ryszard
Prawa człowieka Brzozowski, Wojciech Krzywoń, Adam
Wiącek, Marcin
2.
Prawa człowieka Mróz, Agnieszka
Prawa człowieka Bieniasz, Dorota Matejczuk, Grzegorz
Szczeblewska, Hanna
Zima-Parjaszewska, Monika
Prawa człowieka Jasionek, Stanisław
Prawa człowieka w Polsce Łopatka, Adam
3.
Prawa człowieka Jasudowicz, Tadeusz Gronowska, Bożena
Mik, Cezary
Suwerenność i prawa człowieka Geremek, Bronisław
Prawa człowieka Lubelskie Towarzystwo Naukowe
Prawa człowieka Nowicki, Marek Antoni
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo