Kompetencje kluczowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Rozwijanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki Cieślar, Natalia Samsel-Opalla, Joanna
Kiedy zabawa może być niebezpieczna? Zielińska, Renata
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej Uszyńska-Jarmoc, Janina Dudel, Barbara
Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata
Bezpieczeństwo - wspólna sprawa Sęk, Małgorzata
Nie wszystko złoto, co się świeci Hoffmann, Joanna
2.
Projekt Instytut Maszyn Matematycznych
Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkołach w Europie Komisja Europejska Eurydice
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Zasady i sposoby rozwijania kompetencji kluczowych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Wolan, Tadeusz
Odblaskowo, widocznie, bezpiecznie Jaśczak, Agnieszka
Mydło wszystko umyje Zegan, Joanna
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej Oficyna Wydawnicza Impuls, Wojciech Śliwerski
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo