Depresja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Depresja Hauck, Paul
Męska depresja a przemoc Chojnacki, Adam
Depresja Brzezowska, Agnieszka
Depresja Duman, Anna
Czym jest depresja Kramer, Peter D.
Szczęśliwy umysł Kringelbach, Morten L. Berridge, Kent C.
Wyzwolenie Barefoot, Doctor
2.
Depresja Nedley, Neil
Depresja Kramlinger, Keith
Dziecko dys-logiczne Rimmland, Bernard
Dziecko dys-logiczne Rimland, Bernard
"Oswoić cień" Pędzich, Zuzanna
3.
Lęk i depresja Trickett, Shirley
Depresja Hammen, Constance
Depresja Augustyn, Józef Vanier, Jean
Depresja nastolatków Ambroziak, Konrad Kołakowski, Artur
Siwek, Klaudia
Terapia przez opukiwanie Temes, Roberta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo