Depresja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Czym jest depresja Kramer, Peter D.
3 Depresja Augustyn, Józef Vanier, Jean
1 Depresja Brzezowska, Agnieszka
1 Depresja Duman, Anna
3 Depresja Hammen, Constance
1 Depresja Hauck, Paul
2 Depresja Kramlinger, Keith
2 Depresja Nedley, Neil
3 Depresja nastolatków Ambroziak, Konrad Kołakowski, Artur
Siwek, Klaudia
2 Dziecko dys-logiczne Rimland, Bernard
2 Dziecko dys-logiczne Rimmland, Bernard
3 Lęk i depresja Trickett, Shirley
1 Męska depresja a przemoc Chojnacki, Adam
2 "Oswoić cień" Pędzich, Zuzanna
1 Szczęśliwy umysł Kringelbach, Morten L. Berridge, Kent C.
3 Terapia przez opukiwanie Temes, Roberta
1 Wyzwolenie Barefoot, Doctor
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo