Bohater literacki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nadmiar - niedomiar - brak. Bohater literacki polskiej prozy najnowszej wobec wyzwań współczesności Figa, Anna
Słownik terminów literackich Szeląg, Piotr Popławska, Anna
Kotowski, Kamil
Bohater swoich czasów Gosk, Hanna
Dziecięce listy do bohaterów literackich Bula, Danuta Ozaist, Grażyna
2.
Kot - bohater literacki Kołtun, Joanna
Simon Bolivar jako bohater literacki Kurek, Marcin
Bohater literacki - Tomasz Judym
Bohater literacki - tabela syntetyczna od antyku po współczesność. Cz. 2
3.
Jaki jest współczesny bohater literacki? Bajerowicz, Wojciech Dwojewska, Janina
Szaleniec w literaturze. Cz. 3, Bohater literacki Zelda Józef
Bohater literacki, którego nie lubię Skwierzyńska, Bogumiła.
Bohater literacki - tabela syntetyczna od antyku po współczesność. Cz. 1
Autor, podmiot literacki, bohater Martuszewska, Anna Sławiński, Janusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo