Bohater literacki
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Bohater literacki - tabela syntetyczna od antyku po współczesność. Cz. 1
2 Bohater literacki - tabela syntetyczna od antyku po współczesność. Cz. 2
2 Bohater literacki - Tomasz Judym
3 Jaki jest współczesny bohater literacki? Bajerowicz, Wojciech Dwojewska, Janina
1 Dziecięce listy do bohaterów literackich Bula, Danuta Ozaist, Grażyna
1 Nadmiar - niedomiar - brak. Bohater literacki polskiej prozy najnowszej wobec wyzwań współczesności Figa, Anna
1 Bohater swoich czasów Gosk, Hanna
2 Kot - bohater literacki Kołtun, Joanna
2 Simon Bolivar jako bohater literacki Kurek, Marcin
3 Autor, podmiot literacki, bohater Martuszewska, Anna Sławiński, Janusz
3 Bohater literacki, którego nie lubię Skwierzyńska, Bogumiła.
1 Słownik terminów literackich Szeląg, Piotr Popławska, Anna
Kotowski, Kamil
3 Szaleniec w literaturze. Cz. 3, Bohater literacki Zelda Józef
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo