Zbiory biblioteki Wolsztyn PBP
NOWOŚCI
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Bez kontroli Tsabary, Shefali Wydawnictwo Biały Wiatr
1 Bogaty ojciec, biedny ojciec Kiyosaki, Robert T.
2 Cyberchoroby Spitzer, Manfred
2 Czy w szkole wolno się całować? Prucnal-Wójcik, Marta Babik, Marek
1 Dyslektyczne ucho Szymankiewicz, Elżbieta
2 Edukacja przez ruch Dziamska, Dorota
2 Efekt kameleona Kulesza, Wojciech
1 Grafomozaiki Chrąściel, Katarzyna Wydawnictwo Harmonia
1 I po krzyku! McCraith, Sheila
2 Jarmark logopedyczny Malkiewicz, Mariola
1 Kramik Barańska, Małgorzata
1 Lewa ręka rysuje i pisze Bogdanowicz, Marta Rożyńska, Małgorzata
1 Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat Sprawka, Romana Graban, Joanna
2 Mrówcza zabawa Maciejewska-Mroczek, Ewa
2 Pomóż dzieciom zrozumieć świat Naprawa, Renata Tanajewska, Alicja
Korzeniewska, Ewa
Wydawnictwo Harmonia
1 Spółgłoskowe gagatki Jaskuła, Aneta
1 Tańce malowane Szelc-Mays, Magdalena Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
1 Wychowanie w praktyce szkolnej Difin
2 Zasłuchany mózg Levitin, Daniel J.
2 Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty Liberska, Hanna Malina, Alicja
Suwalska-Barancewicz, Dorota
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo