Zbiory biblioteki Wolsztyn PBP
NOWOŚCI
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wychowanie w praktyce szkolnej Difin
Lewa ręka rysuje i pisze Bogdanowicz, Marta Rożyńska, Małgorzata
Dyslektyczne ucho Szymankiewicz, Elżbieta
Tańce malowane Szelc-Mays, Magdalena Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
Kramik Barańska, Małgorzata
Grafomozaiki Chrąściel, Katarzyna Wydawnictwo Harmonia
Spółgłoskowe gagatki Jaskuła, Aneta
Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat Sprawka, Romana Graban, Joanna
I po krzyku! McCraith, Sheila
Bogaty ojciec, biedny ojciec Kiyosaki, Robert T.
2.
Mrówcza zabawa Maciejewska-Mroczek, Ewa
Edukacja przez ruch Dziamska, Dorota
Pomóż dzieciom zrozumieć świat Naprawa, Renata Tanajewska, Alicja
Korzeniewska, Ewa
Wydawnictwo Harmonia
Bez kontroli Tsabary, Shefali Wydawnictwo Biały Wiatr
Jarmark logopedyczny Malkiewicz, Mariola
Czy w szkole wolno się całować? Prucnal-Wójcik, Marta Babik, Marek
Zasłuchany mózg Levitin, Daniel J.
Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty Liberska, Hanna Malina, Alicja
Suwalska-Barancewicz, Dorota
Cyberchoroby Spitzer, Manfred
Efekt kameleona Kulesza, Wojciech
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo