Zbiory biblioteki Śrem PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Terapia zajęciowa Janus, Edyta Frankiewicz, Marta
Chrabota, Urszula
Misiorek, Anna
Smrokowska-Reichmann, Agnieszka
Aleksander-Szymanowicz, Paulina
Kulis, Aleksandra
Bac, Aneta
Kurbiel, Dorota
Żychowicz, Paweł
Pokutycki, Marek
Filar-Mierzwa, Katarzyna
Bukowska, Anna
Terapia dzieci impulsywnych Greene, Ross W. Ablon, J. Stuart
Biofizyka Gawda, Helena Czarnecka, Beata
Anatomia praktyczna układu ruchu Domaradzki, Jarosław Zaleski, Andrzej
Stwórz lepszy mózg dzięki neuroplastyczności Pearl, Debi
Szkoła w czasach AI Michalska, Jowita
Szymborska Pietrych, Krystyna
Teorie rozwoju człowieka Newman, Barbara M. Newman, Philip R.
Strach ma wielkie oczy, może ci naskoczyć Czyż, Katarzyna
Stwórz lepszy mózg dzięki neuroplastyczności Pearl, Debi
Uwięzieni w słowach rodziców Kozak, Agnieszka Wasilewski, Jacek
2. Nowości
Psychologia kryminalistyczna Hołyst, Brunon
Emocjonalny chaos Salwa, Aleksandra
Uwolnij się od depresji Rego, Simon A. Fader, Sarah
Uzależniony mózg Glasner-Edwards, Suzette
Wszyscy się liczą Roskifte, Kristin
Wszystko mam bardziej Hołub, Jacek
Zaburzony umysł Kandel, Eric R.
3. Nowości
Znikam Błażejewska-Stuhr, Katarzyna
Jak kochać swoje dziecko i wyznaczać mu granice Wyckoff, Jerry Unell, Barbara C.
Jak odzyskać wewnętrzny spokój i radzić sobie we współczesnym świecie Johal, Sarb
Jak przeprowadzić dzieci i siebie przez proces rozstania López de la Chica, Rocío Corrales, Miguel Ángel
Jak sobie poradzić ze zbuntowanym dzieckiem Bernstein, Jeffrey L.
Jak wychować nastolatka Sandahl, Iben
Już się nie rozumiemy! Filliozat, Isabelle
Kobieca fizjoterapia Piórek-Wojciechowska, Joanna
Kod ciała Nelson, Bradley
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo