Zbiory biblioteki Śrem PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Anatomia praktyczna układu ruchu Domaradzki, Jarosław Zaleski, Andrzej
1 Biofizyka Gawda, Helena Czarnecka, Beata
2 Emocjonalny chaos Salwa, Aleksandra
3 Jak kochać swoje dziecko i wyznaczać mu granice Wyckoff, Jerry Unell, Barbara C.
3 Jak odzyskać wewnętrzny spokój i radzić sobie we współczesnym świecie Johal, Sarb
3 Jak przeprowadzić dzieci i siebie przez proces rozstania López de la Chica, Rocío Corrales, Miguel Ángel
3 Jak sobie poradzić ze zbuntowanym dzieckiem Bernstein, Jeffrey L.
3 Jak wychować nastolatka Sandahl, Iben
3 Już się nie rozumiemy! Filliozat, Isabelle
3 Kobieca fizjoterapia Piórek-Wojciechowska, Joanna
3 Kod ciała Nelson, Bradley
2 Psychologia kryminalistyczna Hołyst, Brunon
1 Strach ma wielkie oczy, może ci naskoczyć Czyż, Katarzyna
1 Stwórz lepszy mózg dzięki neuroplastyczności Pearl, Debi
1 Stwórz lepszy mózg dzięki neuroplastyczności Pearl, Debi
1 Szkoła w czasach AI Michalska, Jowita
1 Szymborska Pietrych, Krystyna
1 Teorie rozwoju człowieka Newman, Barbara M. Newman, Philip R.
1 Terapia dzieci impulsywnych Greene, Ross W. Ablon, J. Stuart
1 Terapia zajęciowa Janus, Edyta Frankiewicz, Marta
Chrabota, Urszula
Misiorek, Anna
Smrokowska-Reichmann, Agnieszka
Aleksander-Szymanowicz, Paulina
Kulis, Aleksandra
Bac, Aneta
Kurbiel, Dorota
Żychowicz, Paweł
Pokutycki, Marek
Filar-Mierzwa, Katarzyna
Bukowska, Anna
1 Uwięzieni w słowach rodziców Kozak, Agnieszka Wasilewski, Jacek
2 Uwolnij się od depresji Rego, Simon A. Fader, Sarah
2 Uzależniony mózg Glasner-Edwards, Suzette
2 Wszyscy się liczą Roskifte, Kristin
2 Wszystko mam bardziej Hołub, Jacek
2 Zaburzony umysł Kandel, Eric R.
3 Znikam Błażejewska-Stuhr, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo