Zbiory użytkownika olka
Ostatnio przeczytane
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Lekcje madame Chic Scott, Jennifer L.
Spotkajmy się w kawiarni Colgan, Jenny
Trochę większy poniedziałek Grochola, Katarzyna
Chustka Sałyga, Joanna Sałyga, Piotr
Houston, mamy problem Grochola, Katarzyna
Intrygantki Schmitt, Eric-Emmanuel
Kobieta w lustrze Schmitt, Eric-Emmanuel
Róża z Wolskich Gutowska-Adamczyk, Małgorzata
Miłość oraz inne dysonanse Wiśniewski, Janusz Leon Wownenko, Irada
2.
Powrót do Poziomki Michalak, Katarzyna
Lato w Jagódce Michalak, Katarzyna
Rok w Poziomce. Cz. 1 Michalak, Katarzyna
Zmyślona Michalak, Katarzyna
Zachcianek Michalak, Katarzyna
Poczekajka Michalak, Katarzyna
Love story Segal, Erich
Opowieść Oliwera Segal, Erich
Wiśniowy Dworek Michalak, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo