Zbiory użytkownika MomentForBook
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Złota krew Brown, Pierce
Złoty syn Brown, Pierce
Pojedynek Rutkoski, Marie
Restart Tintera, Amy
Szklany tron Maas, Sarah J.
Czerwona królowa Aveyard, Victoria
Krąg Strandberg, Mats Bergmark Elfgren, Sara
Starter Price, Lissa
Feed Grant, Mira
Diabelskie maszyny Clare, Cassandra
2.
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął Jonasson, Jonas
Więzień Labiryntu Dashner, James
Niezgodna Roth, Veronica
Dziewczyna ognia i cierni Carson, Rae
Ender Price, Lissa
Serce ze szkła Lange, Kathrin
Hobbit albo Tam i z powrotem Tolkien, John Ronald Reuel
Onyks Armentrout, Jennifer L.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo