Zbiory użytkownika MomentForBook
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2
1 Diabelskie maszyny Clare, Cassandra
1 Feed Grant, Mira
2 Hobbit albo Tam i z powrotem Tolkien, John Ronald Reuel
1 Krąg Strandberg, Mats Bergmark Elfgren, Sara
2 Niezgodna Roth, Veronica
2 Onyks Armentrout, Jennifer L.
1 Pojedynek Rutkoski, Marie
1 Restart Tintera, Amy
2 Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął Jonasson, Jonas
1 Złota krew Brown, Pierce
2 Serce ze szkła Lange, Kathrin
2
1 Czerwona królowa Aveyard, Victoria
2 Dziewczyna ognia i cierni Carson, Rae
2 Ender Price, Lissa
1 Starter Price, Lissa
1 Szklany tron Maas, Sarah J.
2 Więzień Labiryntu Dashner, James
1 Złoty syn Brown, Pierce
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo