Zbiory biblioteki Myszków MiPBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Sposób na Elfa Pałasz, Marcin
Ala Betka Pierelotkin, Ida
Ostrożnie! Kasdepke, Grzegorz
Olka Jodko-Kula, Elżbieta
Ptysie czy ptifurki? Parker, Katherine
A jeśli zostanę... Ciwoniuk, Barbara
Majka i książę dla babci Fülscher, Susanne
Ten nowy Ozga, Maja A.
Dzienniczek zakręconej nastolatki Opala, Renata
Majka i miłosny kogel-mogel Fülscher, Susanne
Jeśli tylko zechcę Safarzyńska, Elżbieta
B jak Bella i Bellini Stevens, Jackie
2.
Pechowa druhna Marvell, Patricia
Café Plotka Fox, Marta
Sonata bezksiężycowa Fields, Natalie
Więc nie wiń mnie za to Fox, Marta
Drużyna Pani Miłki czyli O szacunku, odwadze i innych wartościach Kasdepke, Grzegorz
Olka Jodko-Kula, Elżbieta
Café Plotka Fox, Marta
Bodzio i Pulpet Kasdepke, Grzegorz
3.
Robert i Róża Klunder, Małgorzata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo