Zbiory biblioteki Myszków MiPBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 A jeśli zostanę... Ciwoniuk, Barbara
2 Sonata bezksiężycowa Fields, Natalie
2 Café Plotka Fox, Marta
2 Café Plotka Fox, Marta
2 Więc nie wiń mnie za to Fox, Marta
1 Majka i książę dla babci Fülscher, Susanne
1 Majka i miłosny kogel-mogel Fülscher, Susanne
1 Olka Jodko-Kula, Elżbieta
2 Olka Jodko-Kula, Elżbieta
2 Bodzio i Pulpet Kasdepke, Grzegorz
2 Drużyna Pani Miłki czyli O szacunku, odwadze i innych wartościach Kasdepke, Grzegorz
1 Ostrożnie! Kasdepke, Grzegorz
3 Robert i Róża Klunder, Małgorzata
2 Pechowa druhna Marvell, Patricia
1 Dzienniczek zakręconej nastolatki Opala, Renata
1 Ten nowy Ozga, Maja A.
1 Sposób na Elfa Pałasz, Marcin
1 Ptysie czy ptifurki? Parker, Katherine
1 Ala Betka Pierelotkin, Ida
1 Jeśli tylko zechcę Safarzyńska, Elżbieta
1 B jak Bella i Bellini Stevens, Jackie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo