młodzieżowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Tajemnica Jacoba Andrzejczuk, Beata
1 Tajemnica Jacoba Andrzejczuk, Beata
1 Tajemnica Jacoba 2. Andrzejczuk, Beata
1 Chłopiec na szczycie góry Boyne, John
2 Zawsze nie trwa wiecznie Cervantes, Jennifer
1 Upiorny pociąg Deary, Terry
1 Potkin & Stubbs na tropie upiornego podpalacza Green, Sophie
2 Dziennik Cwaniaczka Kinney, Jeff
2 Krótka piłka Kinney, Jeff
2 Stara bieda Kinney, Jeff
2 Zrób to sam! Kinney, Jeff
2 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
2 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
2 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
2 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
2 Uciekaj Miłoszewski, Zygmunt
1 Powrót Payette, Sylvie
1 Wtajemniczenie Payette, Sylvie
1 Zauroczenie Payette, Sylvie
1 Ziomal! Stanton, Andy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo