Zbiory biblioteki Krapkowice MiGBP
Filmy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Łowca czarownic Eisner, Breck
Annabelle Leonetti, John R.
Praktykant Meyers, Nancy
Nieracjonalny mężczyzna Allen, Woody
Ugotowany Miller, Sienna Brühl, Daniel
Cooper, Bradley Charles
Panie Dulskie Bajon, Filip
Król życia Zieliński, Jerzy
Blue Jasmine Allen, Woody
Mad Max McCarthy, Brendan Lathouris, Nico
Kowalczyk, Jakub
Żyć nie umierać Chabior, Janusz Kot, Tomasz
Braciak, Jacek
Czop, Ireneusz
Woronowicz, Adam
2.
Karbala Zachodniopomorski Fundusz Filmowy Pomerania Film Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Telewizja Polska
Canal
Studio Produkcyjne Orka
Imigranci Audiard, Jacques
Za jakie grzechy, dobry Boże? Chauveron, Philippe de
Dama w vanie Hytner, Nicholas
Gra o Tron McCarthy, Tom
Gra o Tron McCarthy, Tom
Gra o Tron McCarthy, Tom
Komórka Williams, Tod
Robinson Crusoe Kasteloot, Vincent Stassen, Ben
Błażejewski, Dariusz
Moje córki krowy Dębska, Kinga Dębska, Konga
3.
Szefowa Falcone, Ben
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo