Zbiory biblioteki Pisz MGBP
Nowości w bibliotece
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Dzieci Aleksandrii Chandernagor, Françoise
Kronos Gombrowicz, Witold
Nikt nie przyjdzie Garner, Robbie Maguire, Toni
Wyspa we krwi Kerr, Peter
Powrót do Nałęczowa Bancarzewska, Wiesława
Biuro myśli znalezionych Zaborski, Marcin
Córka Stalina Watała, Elwira
Dom nad Borkiem Iskra Kozińska, Barbara
Dziki kontynent Lowe, Keith
Królowa Campbell, Colin
2.
Matka i córka w rozmowach z Martą Mizuro Raczyńska, Tatiana Nurowska, Maria
Mizuro, Marta
Przypadek sprawił Rybałtowska, Barbara
Przystań na krańcu świata Brill, Francesca
Ryszard i kobiety Kalisz, Ryszard
Trochę większy poniedziałek Grochola, Katarzyna
Warsztat książek zakazanych Roca, Eduardo
Wszystkie życia Heleny P Noszczyńska, Danuta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo