Pandemie
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Szczepienia ochronne Bernatowska, Ewa Mikołuć, Bożena
Nitka, Anna
2 W piekle eboli Biedzki, Tadeusz
1 Wirus resetuje świat Bielecki, Jędrzej
2 Afera grypowa Dmochowski, Artur
3 Wirus i inne drobne ustrojstwa Janiszewski, Bogusław
1 Pandemia Kapusta, Paweł
1 Koronawirus Krawczyk, Ewa
2 Prawa epidemii Kucharski, Adam
1 Przeczucie Lewis, Michael
1 COVID-19 MacKenzie, Debora
3 Wirus paniki Mnookin, Seth
2 Polio Oshinsky, David M.
2 Strefa skażenia Preston, Richard
2 Zaraza Quammen, David
2 Czarna śmierć Scott, Susan Duncan, Christopher John
2 Epidemia Shah, Sonia
2 Wirusy kontra fake newsy Simon, Krzysztof Szadkowska, Dorota
1 Niewidzialny front Tomasz Rezydent
1 Nadzwyczajni Wyrwał, Marcin Żmudka, Małgorzata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo