Pandemie
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. COVID-19
COVID-19 MacKenzie, Debora
Koronawirus Krawczyk, Ewa
Wirus resetuje świat Bielecki, Jędrzej
Niewidzialny front Tomasz Rezydent
Nadzwyczajni Wyrwał, Marcin Żmudka, Małgorzata
Pandemia Kapusta, Paweł
Przeczucie Lewis, Michael
2. Epidemie
Epidemia Shah, Sonia
Prawa epidemii Kucharski, Adam
Czarna śmierć Scott, Susan Duncan, Christopher John
Polio Oshinsky, David M.
Strefa skażenia Preston, Richard
Afera grypowa Dmochowski, Artur
W piekle eboli Biedzki, Tadeusz
Wirusy kontra fake newsy Simon, Krzysztof Szadkowska, Dorota
Zaraza Quammen, David
3. Szczepionki
Szczepienia ochronne Bernatowska, Ewa Mikołuć, Bożena
Nitka, Anna
Wirus i inne drobne ustrojstwa Janiszewski, Bogusław
Wirus paniki Mnookin, Seth
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo