Żyj bez maski!:

nowe spojrzenie na ADHD, autyzm i neuroodmienność

Tytuł oryginalny:
Unmasked
everything they never told you about adhd, autism & neurodivergence,
Autor:
Ellie Middleton
Tłumacz:
Zbigniew Waśko
Wydawcy:
Sensus (2025)
Helion
ISBN:
978-83-289-2006-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Niezależnie od tego, czy jesteś osobą neuroatypową, podejrzewasz, że możesz być, albo chcesz być lepszym sojusznikiem takich osób, ta książka pomoże Ci to wszystko zrozumieć i podjąć właściwe kroki. Ellie miała 24 lata, kiedy dowiedziała się, że nie jest zepsuta. Nie była złą osobą, była neuroatypowa. Jej późna diagnoza ADHD i autyzmu była jak zapalenie żarówki ― mogła w końcu zacząć leczyć się z traumy bycia niezdiagnozowaną i nierozumianą. Od czasu otrzymania diagnozy Ellie postawiła sobie za cel zmianę sposobu, w jaki myślimy o autyzmie, ADHD i neuroatypowości, a w tej książce dzieli się tym, czego się nauczyła podczas swojej podróży. Pisze na temat zdrowia psychicznego, przywileju urody, podpowiada, jak funkcjonować w miejscu pracy, wyjaśnia, jakie znaczenie ma samodiagnoza ― abyśmy wszyscy mogli lepiej zrozumieć i doceniać neuroatypowość, a ostatecznie uczynić świat bardziej inkluzywnym miejscem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo