Książka mówiona, audiobook
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Tytuł serii: Joanna Chyłka i Kordian Oryński
Kasacja Mróz, Remigiusz
Inwigilacja Mróz, Remigiusz
Immunitet Mróz, Remigiusz
Oskarżenie Mróz, Remigiusz
Rewizja Mróz, Remigiusz
Zaginięcie Mróz, Remigiusz
Testament Mróz, Remigiusz
2. Tytuł serii : Zemsta i Przebaczenie
Narodziny gniewu Jax, Joanna
Otchłań nienawiści Jax, Joanna
Rzeka tęsknoty.T.3 Jax, Joanna
Morze kłamstwa Jax, Joanna
Bezkres nadziei Jax, Joanna
3. Tytuł serii: Cztery Żywioły Saszy Załuskiej
Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
Okularnik Bonda, Katarzyna
Lampiony Bonda, Katarzyna
Czerwony Pająk Bonda, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo