Bestsellery Empiku
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Czuła przewodniczka Barbaro, Natalia
1 Start a fire Barlińska, Katarzyna
4 Kołysanka z Auschwitz Escobar, Mario
1 It starts with us Hoover, Colleen
3 To tylko przyjaciel Jimenez, Abby
4 Kolejne 365 dni Lipińska, Blanka
4 Pacjentka Michaelides, Alex
3 Kwestia ceny Miłoszewski, Zygmunt
2 Matka siedzi z tyłu Mokosa-Rykalska, Joanna
5 Tatuażysta z Auschwitz Morris, Heather
1 Projekt Riese Mróz, Remigiusz
5 A ja żem jej powiedziała... Nosowska, Katarzyna
3 Powrót z Bambuko Nosowska, Katarzyna
2 Terapeutka Paris, B.A.
1 Empuzjon Tokarczuk, Olga
5 Nieautoryzowana biografia Wojewódzki, Kuba
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo