Książki dla młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Siostra nocy Woolf, Marah
Shaman King Takei, Hiroyuki
Krzywda Ainsworth, Eve
Łzy bogini Nuwy Manuro, Jurdic
Młody świat Weitz, Chris
Rycerze Shuky
Szczęście w miłości West, Kasie
2.
Królowa dramatu Russell, Rachel Renée.
Outliersi McCreight, Kimberly
Gwiazdy nad Oktober Bend Millard, Glenda
Pojedynek Rutkoski, Marie
Zdrada Rutkoski, Marie
Prawie o północy Hunter, C. C.
Teraz albo nigdy Dessen, Sarah
Z każdym nowym dniem Brooke, Lauren
3. książki dla młodzieży
Rywalki Ozga, Maja A.
Obóz jeździecki Ozga, Maja A.
Plan Kaliny Ozga, Maja A.
Tytany Scott, Victoria
Miłosne graffiti Bennett, Jenn Bennett, Jennifer
Sekretnik Nowak, Ewa
Cztery prawdy i kłamstwo Barnholdt, Lauren
Czarne jeziora Suwalska, Dorota
4. książki dla młodzieży
Charlotte i bolesne sekrety Neuhaus, Nele
Charlotte i koń marzeń Neuhaus, Nele
Wodny rumak Webb, Holly
Skrawki błękitu Lowry, Lois
Asasyni i sojusznicy Somper, Justin
Gregor i niedokończona przepowiednia Collins, Suzanne
Gregor i klątwa Stałocieplnych Collins, Suzanne
Szkatułka i ważka Sanders, Ted
Ocal mnie Glines, Abbi
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo