Pokonać uzależnienie:

praktyczne umiejętności dla osób zmagających się z uzależnieniem na podstawie terapii poznawczo-behawioralnej

Autor:
Robert Modrzyński
Wydawca:
Difin (2024)
ISBN:
978-83-8270-306-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Niezależnie od tego, czy formalnie zdiagnozowano u ciebie uzależnienie, czy też nie, jeśli czujesz, że straciłeś kontrolę nad używaniem alkoholu, narkotyków czy nałogowymi zachowaniami i chcesz coś z tym zrobić, ta książka może być dla ciebie pomocna. W tej książce nauczysz się metod, które mogą pomóc ci wzmocnić motywację do zmiany, a także wyposażyć cię w umiejętności radzenia sobie z uzależnieniem. Opracujesz swój unikalny zestaw narzędzi, które mogą stanowić pomoc w coraz lepszym rozumieniu własnych problemów, a następnie w coraz skuteczniejszym zarządzaniu własnymi myślami, emocjami i reakcjami związanymi z nałogiem. Poradnik ten jest programem samodzielnej pracy nad sobą dla osób doświadczających problemów związanych z nałogami. Składa się z trzech części. W pierwszej czytelnik krok po kroku wprowadzany jest najpierw w założenia terapii poznawczo-behawioralnej, z kolejnymi stronami wprowadzane są opisy przypadków oraz przykłady z życia, które mają pomóc w odniesieniu zaleceń terapeutycznych do własnej sytuacji. Drugi dział obejmuje tematy związane z rozwojem uzależnienia, a w szczególności odpowiedzi na pytanie: Dlaczego sięgam po używki? Trzecia część koncentruje się wokół kluczowych umiejętności niezbędnych w utrzymaniu abstynencji. Książka jest cennym wsparciem dla osób, które mają już świadomość własnych problemów związanych z nałogiem i są gotowe do podjęcia pracy nad sobą i wprowadzania zmian w swoim życiu. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo