Książki dla młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Krzywda Ainsworth, Eve
3 Cztery prawdy i kłamstwo Barnholdt, Lauren
3 Miłosne graffiti Bennett, Jenn Bennett, Jennifer
2 Z każdym nowym dniem Brooke, Lauren
4 Gregor i klątwa Stałocieplnych Collins, Suzanne
4 Gregor i niedokończona przepowiednia Collins, Suzanne
2 Teraz albo nigdy Dessen, Sarah
4 Ocal mnie Glines, Abbi
2 Prawie o północy Hunter, C. C.
4 Skrawki błękitu Lowry, Lois
1 Łzy bogini Nuwy Manuro, Jurdic
2 Outliersi McCreight, Kimberly
2 Gwiazdy nad Oktober Bend Millard, Glenda
4 Charlotte i bolesne sekrety Neuhaus, Nele
4 Charlotte i koń marzeń Neuhaus, Nele
3 Sekretnik Nowak, Ewa
3 Obóz jeździecki Ozga, Maja A.
3 Plan Kaliny Ozga, Maja A.
3 Rywalki Ozga, Maja A.
2 Królowa dramatu Russell, Rachel Renée.
2 Pojedynek Rutkoski, Marie
2 Zdrada Rutkoski, Marie
4 Szkatułka i ważka Sanders, Ted
3 Tytany Scott, Victoria
1 Rycerze Shuky
4 Asasyni i sojusznicy Somper, Justin
3 Czarne jeziora Suwalska, Dorota
1 Shaman King Takei, Hiroyuki
4 Wodny rumak Webb, Holly
1 Młody świat Weitz, Chris
1 Szczęście w miłości West, Kasie
1 Siostra nocy Woolf, Marah
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo