Polecamy młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Aurora Gładysz, Agata
4 Babyteeth Murphy, Shannon
4 Był sobie pies 2 Cameron, W. Bruce
4 Co w duszy gra Reznor, Trent Diggs, Daveed
Ross, Atticus
Kot, Tomasz
Koroniewska, Joanna
Domagała, Paweł
Herbut, Igor
Badach, Kuba
ChesnuTT, Cody
Edna Brewer Middle School Jazz Band
2 Czy wszyscy będziemy robotami? Baccalario, Pierdomenico Taddia, Federico
Temporelli, Massimo
2 Dlaczego rodzice tak się czepiają twojego telefonu i co z tym zrobić Burnett, Dean
1 Eli & Matt Gładysz, Agata
1 Fala Krasowska, Maria
4 Fantastyczna 4 Story, Tim
3 George Gino, Alex
1 Gra o serce Białkowska, Katarzyna
4 Grzeczni chłopcy Stupnitsky, Gene
2 Jak mówić NIE Elman, Michelle
1 Kończy się czas Crossan, Sarah
3 Krzycz po cichu, braciszku Březinová, Ivona
2 Książka o narkotykach Janiszewski, Boguś
3 Lapis Kiereś, Emilia
3 Legendy morskie Korczyńska, Małgorzata
3 Marilyn Hesse, María
4 Mój przyjaciel szpieg Segal, Peter
4 Mulan Yen, Donnie Gong, Li
Liu, Yifei
Scott Lee, Jason
An, Yoson
Li, Jet
3 Mury Janiszewski, Bogusław
2 Nie jesteś skazanx na szkołę Marcela, Mikołaj
1 Nie tak miało być Lea, Amy
1 O czym marzą gwiazdy na niebie? Fargetton, Manon
4 Pinokio Garrone, Matteo Sharpsteen, Ben
1 Plan na lato: polubić siebie Guillaume, Jenna
2 Poradnik randkowania Gaj, Julia Harańczuk, Klaudia
2 Prawo Marcina Kruszewski, Marcin
4 Restless Van Sant, Gus
1 Szach-mat Hazelwood, Ali
2 Szkolne life hacki Dzik, Lesław
3 Tam, gdzie zawracają bociany Jagiełło, Joanna
1 The naturals Barnes, Jennifer Lynn
4 Twój Simon Berlanti, Greg
1 Wiem, że kłamiesz Benedis-Grab, Daphne
3 Wojna skowronków McKay, Hilary
2 Zaplątani w sieci Jodko-Kula, Elżbieta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo