Zbiory biblioteki Szczawnica MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Drugie życie Kuszyńska, Monika Przybyszewska, Katarzyna
Słynne agentki Słowiński, Przemysław
Dziewczęta z pokoju 28 Brenner, Hannelore
Cisza przed burzą Gold, Ben-Zion
Szeptucha Miszczuk, Katarzyna Berenika
Popioły piekła Santos, Carmen
Wilki dwa Szustak, Adam Friedrich, Robert
Życie to nie bajka Greenberg, Joanne
Spisek Tudorów Gortner, C. W.
Kobiety Maorysów Gohl, Christiane
2.
Kobiety Maorysów Gohl, Christiane
Dziewczyna z ogrodu Foroutan, Parnaz
Utopce Puzyńska, Katarzyna
Pustułka Miszczuk, Katarzyna Berenika
Linia krwi Rollins, James
Ekspedycja Rollins, James
Bóg nigdy nie mruga Brett, Regina
Wszystkie wojny Lary Jagielski, Wojciech
Bóg zawsze znajdzie ci pracę Brett, Regina
Przyjaciele po grób Neuhaus, Nele
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo