Zbiory biblioteki Nowy Targ MBP
Wypożyczalnia dla dorosłych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Księgi Jakubowe Tokarczuk, Olga
Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
Droga królów Sanderson, Brandon
Słowa światłości Sanderson, Brandon
Wspomnienia (niekoniecznie) dyplomatyczne Ciosek, Stanisław
Przebudzenie King, Stephen
Jeep Halik, Tony
Sejf Sekielski, Tomasz
Sejf 3 Sekielski, Tomasz
2.
Obraz kontrolny Sekielski, Tomasz
Rock * Mann Mann, Wojciech
Syberia Pałkiewicz, Jacek Edward
Trębacz z Tembisy Jagielski, Wojciech
Uprowadzony Child, Lee
Raport pelikana Grisham, John
Terroryzm Dietl, Wilhelm Hirschmann, Kai
Tophoven, Rolf
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo