Zbiory biblioteki Nowy Targ MBP
Wypożyczalnia dla dorosłych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
2 Uprowadzony Child, Lee
1 Wspomnienia (niekoniecznie) dyplomatyczne Ciosek, Stanisław
2 Terroryzm Dietl, Wilhelm Hirschmann, Kai
Tophoven, Rolf
2 Raport pelikana Grisham, John
1 Jeep Halik, Tony
2 Trębacz z Tembisy Jagielski, Wojciech
1 Przebudzenie King, Stephen
2 Rock * Mann Mann, Wojciech
2 Syberia Pałkiewicz, Jacek Edward
1 Droga królów Sanderson, Brandon
1 Słowa światłości Sanderson, Brandon
2 Obraz kontrolny Sekielski, Tomasz
1 Sejf Sekielski, Tomasz
1 Sejf 3 Sekielski, Tomasz
1 Księgi Jakubowe Tokarczuk, Olga
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo