Filmy/Audiobooki/Muzyka
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Kołysanka Borleteau, Lucie
1 Wiking i magiczny miecz Cazes, Eric
1 Śnieżka i fantastyczna siódemka Kamińska, Julia Królikowski, Antoni
Guzik, Anna
Claflin, Sam
Gershon, Gina
Kosmala, Maciej
Moretz, Chloë Grace
1 Watchmen Kassell, Nicole
1 Supernova Kruhlik, Bartosz
1 Młody renifer Alex Maidatchevsky, Guillaume
1 Kacper i Emma Næss, Arne Lindtner
1 Panda i banda Rovenskiy, Vasiliy
1 Superpies i turbokot Smith, Ben Bailey Gawrońska-Bauman, Agata
1 Mój przyjaciel Ufik Tosti, Eric
1 Star Wars Wecsile, Jan Hamill, Mark
Fisher, Carrie
Driver, Adam
Ridley, Daisy
Boyega, John
Isaac, Oscar
Daniels, Anthony
Ackie, Naomi
Gleeson, Domhnall
Grant, E. Richard
Kolak-Michalska, Dorota
Radziwiłowicz, Jerzy
Humaj, Weronika
Dorociński, Marcin
Fabijański, Sebastian
Bosak, Marcin
Bajor, Piotr
Nagel, Elżbieta
Kula, Kamil
Łagodziński, Janusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo