Zbiory użytkownika marzena.goska1994
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Moralność pani Piontek Witkiewicz, Magdalena
Real Evans, Katy
O krok za daleko Glines, Abbi
Spróbujmy jeszcze raz Glines, Abbi
Skazani na ból Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Brudny świat Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Jedna noc z bohaterem, Kaye, Laura
#me Fabicka, Joanna
2.
Bezdomna Michalak, Katarzyna
Daj mi więcej Klepacz, Paulina
Jesteś moja dzikusko Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Ugly love Hoover, Colleen
Noc Perseidów Świętek, Edyta
Układ Kennedy, Elle
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo