Zbiory użytkownika martynaknz3
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zmierzch Meyer, Stephanie
Przed świtem Meyer, Stephanie
Zaćmienie Meyer, Stephanie
Księżyc w nowiu Meyer, Stephanie
Skrzydła Laurel Pike, Aprilynne
Magia Avalonu Pike, Aprilynne
Złudzenie Pike, Aprilynne
Moc przeznaczenia Pike, Aprilynne
Szeptem Fitzpatrick, Becca
Crescendo Fitzpatrick, Becca
Zieleń szmaragdu Gier, Kerstin
Błękit szafiru Gier, Kerstin
2.
Czerwień rubinu Gier, Kerstin
Upiorna szkoła Harrison, Lisi
Upiór z sąsiedztwa Harrison, Lisi
Whisper. Nawiedzony dom Abedi, Isabel
Powroty Brooke, Lauren
Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
Drżenie Stiefvater, Maggie
Kosogłos Collins, Suzanne
Faza druga Grant, Michael
Kłamstwa Grant, Michael
Faza czwarta Grant, Michael
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo