WIELKIE LITERY
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Niepamięć Stelar, Marek
Niewiadoma Stelar, Marek
Nietykalny Stelar, Marek
W drogę, Trzykrotki! Kielecka, Katarzyna
Trzykrotki Kielecka, Katarzyna
Siostry Krawczyk, Agnieszka
Przyjaciele i rywale Krawczyk, Agnieszka
Słoneczna przystań Krawczyk, Agnieszka
Ogród sekretów i zdrad Krawczyk, Agnieszka
Wśród burz Krawczyk, Agnieszka
Wśród burz Krawczyk, Agnieszka
2.
Kwiaty belladonny Wierzchowska, Weronika
Desperatki Wierzchowska, Weronika
Mam na imię Walentyna Janus, Katarzyna
Zagubiona relikwia Rogoziński, Alek
Naprawiacz Kuźniak, Piotr
Spacer po Weronie Fiszer, Roma J.
Miłość w kasztanie zaklęta Oleksa, Monika A.
Pod niebem Hiszpanii Świderska, Katarzyna
Królestwo Twardoch, Szczepan
Król Twardoch, Szczepan
3.
Choczewskie wichry Rak, Adriana
Moje własne Notting Hill Olejnik, Agnieszka
Niemka Dutka, Wojciech
Błękitna wstążka Wojtkiewicz, Magdalena
Niebieski ogród Tekieli, Joanna
Osiemnastka Glica, Dorota
Piastunka letnich snów Szarańska, Joanna
Piastunka letnich snów Szarańska, Joanna
Labirynt sekretów Niemtur, Małgorzata
Czarne lato Droga, Katarzyna
4.
Daleko od morza Gładzik, Agnieszka
Kamerdyner Klat, Marek Paliński, Paweł
Piepka, Mirosław
Pruski, Michał
Jeszcze się kiedyś spotkamy Witkiewicz, Magdalena
Nić Arachny Kosin, Renata
Młyn nad Czarnym Potokiem Szepielak, Anna J.
Kołysanka z Auschwitz Escobar Golderos, Mario
Wenecjanka Ziembicka, Bogna
Miłość w cieniu wielkiej wojny Ziembicka, Bogna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo