WIELKIE LITERY
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Błękitna wstążka Wojtkiewicz, Magdalena
3 Choczewskie wichry Rak, Adriana
3 Czarne lato Droga, Katarzyna
4 Daleko od morza Gładzik, Agnieszka
2 Desperatki Wierzchowska, Weronika
4 Jeszcze się kiedyś spotkamy Witkiewicz, Magdalena
4 Kamerdyner Klat, Marek Paliński, Paweł
Piepka, Mirosław
Pruski, Michał
4 Kołysanka z Auschwitz Escobar Golderos, Mario
2 Król Twardoch, Szczepan
2 Królestwo Twardoch, Szczepan
2 Kwiaty belladonny Wierzchowska, Weronika
3 Labirynt sekretów Niemtur, Małgorzata
2 Mam na imię Walentyna Janus, Katarzyna
4 Miłość w cieniu wielkiej wojny Ziembicka, Bogna
2 Miłość w kasztanie zaklęta Oleksa, Monika A.
4 Młyn nad Czarnym Potokiem Szepielak, Anna J.
3 Moje własne Notting Hill Olejnik, Agnieszka
2 Naprawiacz Kuźniak, Piotr
4 Nić Arachny Kosin, Renata
3 Niebieski ogród Tekieli, Joanna
3 Niemka Dutka, Wojciech
1 Niepamięć Stelar, Marek
1 Nietykalny Stelar, Marek
1 Niewiadoma Stelar, Marek
1 Ogród sekretów i zdrad Krawczyk, Agnieszka
3 Osiemnastka Glica, Dorota
3 Piastunka letnich snów Szarańska, Joanna
3 Piastunka letnich snów Szarańska, Joanna
2 Pod niebem Hiszpanii Świderska, Katarzyna
1 Przyjaciele i rywale Krawczyk, Agnieszka
1 Siostry Krawczyk, Agnieszka
1 Słoneczna przystań Krawczyk, Agnieszka
2 Spacer po Weronie Fiszer, Roma J.
1 Trzykrotki Kielecka, Katarzyna
4 Wenecjanka Ziembicka, Bogna
1 Wśród burz Krawczyk, Agnieszka
1 Wśród burz Krawczyk, Agnieszka
1 W drogę, Trzykrotki! Kielecka, Katarzyna
2 Zagubiona relikwia Rogoziński, Alek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo