PONIEWAŻ,ZBLIŻAJĄ SIĘ ŚWIĘTA :)
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Gwiazdka pełna życzeń Bianek, Klaudia
1 Księgarenka przy ulicy Wiśniowej Fabisińska, Liliana Gargaś, Gabriela
Krawczyk, Agnieszka
Mróz, Remigiusz
Rogoziński, Alek
Witkiewicz, Magdalena
Obuch, Marta
1 Serce w kopercie Falkowska, Małgorzata
1 Dwanaście życzeń Głogowska, Karolina Troszczyńska, Karolina
1 Pocałunek pod jemiołą Kleypas, Lisa
1 Szepty gwiazd Łajkowska, Anna
1 Cud na Piątej Alei Morgan, Sarah
1 Świąteczne marzenie Prowse, Amanda
1 Choinka cała w śniegu Szarańska, Joanna
1 Sztuka dawania prezentów Szczęsna, Anna
1 Wigilijna przystań Trojanowska, Sylwia
1 Uwierz w Mikołaja Witkiewicz, Magdalena
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo