Zbiory biblioteki Kwilcz CKIEoBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wróżkowy ogród Buckthorn, Georgia
Uroczy Kaczor Umansky, Kaye
Neil Armstrong Sánchez Vegara, María Isabel
Dziwo Smith, Zadie
Mój rower Slater, Dashka
Traktorek jest zazdrosny Quintart, Natalie
Wierzę, że dasz radę Paszkiewicz, Anna
Wypożyczalnia skrzydeł Pietrzak-Płachta, Iwona
Panna Śpieszka czeka na Pana Leniwca Hudson, Katy
Książeczka z okienkami Bator, Agnieszka
2.
Rodzina Monet: Perełka Marczak, Weronika Anna
Perełka Marczak, Weronika Anna
Z tej strony Sam Thao, Dustin
Let me in Fromuth, Natalia
Kult Läckberg, Camilla Fexeus, Henrik
Włoch Swan, T.L.
La Bestia Piotrowski, Przemysław
Spark Rutka, Monika
Tamto lato Lingas-Łoniewska, Agnieszka
My Beloved Monster Łabęcka, Marta
Siła złego na jednego Rogoziński, Alek
Trzy kobiety Jax, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo