Filia 27 (ul. Królowej Jadwigi 37b)
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Słoń Carver, Raymond
Bałkańskie upiory Kaplan, Robert D.
Ciemna jadalnia, Balkon i inne niezwykłe opowieści Hernández, Felisberto
Broniewski Urbanek, Mariusz
Pokój na Itace Márai, Sándor
Smoleńsk Torańska, Teresa
Lustra miasta Şafak, Elif
Czarne mleko Şafak, Elif
Jakbyś kamień jadła Tochman, Wojciech
Księżyc nad Taorminą Ligocka, Roma
Strategia antylop Hatzfeld, Jean
Polemiki Borges, Jorge Luis
2.
Sprzedana muzyka Bieńkowski, Andrzej
Marzenia i tajemnice Wałęsa, Danuta
Teorie literatury XX wieku Burzyńska, Anna Markowski, Michał Paweł
Cesarz Ameryki Pollack, Martin
Listy 1956-1978 Lem, Stanisław Mrożek, Sławomir
Kobiety dyktatorów Windgassen, Antje
Bałkany wyobrażone Todorova, Maria
Balladyny i romanse Karpowicz, Ignacy
Lata z Laurą Díaz Fuentes, Carlos
Witkacego portret wielokrotny Degler, Janusz
Laska nebeska Szczygieł, Mariusz
3.
Dziewczyny wojenne Modelski, Łukasz
Lepiej palić fajkę niż czarownice Boniecki, Adam Edward ks
Myśli Canetti, Elias
Więzień nieba Ruiz Zafón, Carlos Marrodán Casas, Carlos
Zafon, Carlos
Català-Roca, Francesc
Okrasko, Katarzyna
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza
Koniec prawdy absolutnej Bartoś, Tadeusz
Kosogłos Collins, Suzanne
W pierścieniu ognia Collins, Suzanne
Miedzianka Springer, Filip
Potęga mitu Moyers, Bill Campbell, Joseph
Starcie królów Martin, George R. R.
Gra o tron Martin, George R.R.
4.
Gwiazdozbiór psa Heller, Peter
Eli, Eli Tochman, Wojciech
Niezgodna Roth, Veronica
Gwiazdy Drugiej Rzeczypospolitej Koper, Sławomir
Kradnąc konie Petterson, Per
Opowieści kosmikomiczne Calvino, Italo
Latarnik Läckberg, Camilla
Pamiątkowe rupiecie Bikont, Anna Szczęsna, Joanna
Sztuka politycznego morderstwa, czyli kto zabił biskupa Goldman, Francisco
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo